Wiele firm nie jest do końca przekonanych, co do tego, czy taka reklama jak pozycjonowanie stron będzie mogła sprawdzić się w ich przypadku. Bardzo często wynika to z faktu, że jeszcze nie do końca rozumieją one specyfikę takiej reklamy oraz to, jakie może ona nieść ze sobą korzyści. Jednakże, ze względu na fakt, że jest to coraz popularniejsza usługa i wiele firm konkurencyjnych już może z niej korzystać- warto skupić się na tym, co takiego SEO faktycznie może nam dać.
Jak rozliczana jest usługa pozycjonowania?
Pozycjonowanie to nic innego, jak szereg zabiegów, które wykonuje się po to, aby podnieść pozycje strony w wyszukiwarce na wcześniej wybrane i ustalone słowa kluczowe. Sposób rozliczania tej usługi często zależy od tego, jak szeroko zakrojona może być taka kampania. Jeśli naprawdę zależy na na mocno odczuwalnym efekcie, chcemy reklamować się w całym kraju, a dodatkowo pracować nad wizerunkiem marki- najkorzystniejsze jest comiesięczne rozliczanie się z agencją poprzez stałe, zdefiniowane kwoty- są to tzw. płatności abonamentowe. Alternatywę stanowią mniejsze kampanie dla przedsiębiorców, którzy prowadzą biznesy o charakterze stacjonarnym- tutaj możemy mówić o lokalnym seo, czyli reklamie na zdefiniowanym, ustalonym obszarze. Ze względu na mniejszy zasięg takiej kampanii i ograniczoną konkurencję- wiele firm dopuszcza tutaj możliwość rozliczania się za efekty działań, gdzie przez efekty rozumiemy obecność strony w top 10 wyników wyszukiwania na ustalone słowa kluczowe.
Czas popracować nad rozpoznawalnością firmy
Największą zaletą usługi jest to, że pozwala ona wyjść przedsiębiorcy naprzeciw użytkownikowi, który szuka w Google czegoś bardzo konkretnego- jest więc nastawiony na zakup danej usługi lub też produktu. Dla wielu firm dosłownie oznacza to wyjście z cienia, czyli zwiększenie ruchu na stronie podczas kiedy wcześniej był on niemalże zerowy. A skoro na stronie pojawia się spory ruch ze strony realnych użytkowników, coraz więcej osób ma szansę zapoznać się z zamieszczoną tam ofertą, a co za tym idzie- może z niej skorzystać. Dlatego też bezsprzecznie największą zaletą takiej reklamy jest to, że może ona pozytywnie wpłynąć na wskaźniki sprzedaży. Dodatkowo, długotrwała obecność firmy w top 10 wyników wyszukiwania na popularne frazy pomaga zwiększać u użytkowników świadomość istnienia danej marki na rynku, co również jest dla firmy bardzo korzystne. Pozycjonowanie jest też taką reklamą, której efektywność można w prosty sposób mierzyć, a idąc dalej- można precyzyjnie szacować zwrot z inwestycji w reklamę. Więcej informacji o pozycjonowaniu przeczytasz tu https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www