LinedIn to największy portal społecznościowy dedykowany ludziom biznesu. To tutaj nawiązuje się i podtrzymuje relacje biznesowe, tu poszukuje się nowych pracowników, będących specjalistami w swoje branży, to także doskonałe miejsce na personal branding. LinkedIn bywa nazywany Facebookiem dla firm. Jest niekwestionowanym liderem w nawiązywaniu relacji B2B. Dlatego jeśli firma prowadzi działalność skierowaną dla firm lub zależy jej na employer bandingu, powinna rozważyć prowadzenie profilu na LinkedIn.
Skąd wziął się LinkedIn?
Reid Hoffman – założyciel portalu swoje pierwsze próby stworzenia miejsca, które grupowałoby ludzi o podobnych zainteresowania podjął już 1997 r. Stworzył wówczas SocialNet jednak okazało się, że Internet był wówczas jeszcze zbyt młody, by docenić możliwości jakie stwarzał ten portal społecznościowy. Hoffman zmodyfikował nieco ideę portalu i w 2003 r. założył miejsce, które miało służyć podtrzymywaniu relacji biznesowych. Po co wymieniać się wizytówkami, które mogą zostać zagubione, jeśli można stworzyć profil i nawiązać relacje za pośrednictwem Internetu? Początkowo LinedIn nie radził sobie dobrze. Warunkiem, by sieć spełniała założenia jest duża liczba użytkowników, a przez pierwsze pięć lat była to raczej ciekawostka i zabawka niż profesjonalne narzędzie budowania relacji. To się jednak zmieniło w 2008 r., kiedy profile w tym portalu zaczęli zakładać maklerzy z Wall Street. Od tego czasu liczba użytkowników rosła lawinowo, obecnie jest to już ponad 500 milionów userów. Jak pokazują badania także wśród polskich managerów jest to niezwykle popularny serwis social media.
Co daje LinkedIn?
Prowadzenie profilu na LinkedIn pozwala na dotarcie do szerokiego środowiska biznesowego na całym świecie. LinkedIn dla firm pozwala kreować wizerunek nowoczesnej firmy oraz dobrego pracodawcy. To także miejsce, gdzie spotykają się ludzie biznesu i nawiązują ze sobą kontakty. Profil na LinedIn to także doskonałe miejsce do tworzenie osobistej marki. Te wszystkie zalety sprawiają, że coraz więcej firmy decyduje się na założenie własnego profilu w ramach tej społeczności. Prowadzenie profilu na LinkedIn podobnie jak w przypadku każdego social media wymaga skonstruowania odpowiedniej strategii komunikacyjna, a to z kolei musi być poparta szeroką wiedzą na temat portalu oraz sposobu w jaki korzystają z niego użytkownicy. Dlatego też często prowadzenie takich profili zlecane jest specjalizującym się w tym zagadnienia firmą, więcej na temat tego typu usług można dowiedzieć się tutaj – prowadzenie linkedin.
LinkedIn dla firm – jak to działa?
Profil firmowy na LinkedIn to tak zwane company page – strona firmowa. Skupia ona zarówno najważniejsze dla firmy treści, pracowników, jak i ludzi zainteresowanych marką. W tym portalu można także stworzyć dodatkowe strony dla spółek córek czy innych firm działających w grupie, pozwala to rozszerzać zainteresowanie jedną marką, firmą na pozostałe będące częścią tego samego konsorcjum.